Program magazynowy LoMag – co zrobić w przypadku błędu bazy?


Oprogramowanie magazynowe LoMag (http://www.lomag.pl) cechuje się wysoką funkcjonalnością oraz niezawodnością. Czasami jednak bywa tak, że na skutek błędów użytkownika dochodzi do zablokowania bazy. W takim przypadku istnieje jedynie możliwość jej odczytu (“database is read only”, czyli “baza danych tylko do odczytu”). Powodów tego zjawiska może być kilka. W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy przez przypadek nie uruchomiono dwóch kopii programu na jednym komputerze. Program magazynowy blokuje wtedy wprowadzenie zmian, a więc dane mogą być jedynie odczytywane. Może zdarzyć się tak, że folder na dysku, gdzie znajduje się baza danych, blokuje zapis nowych plików. Problemem może być również błędna konfiguracja oprogramowania. Wiele niedoświadczonych osób udostępnia dysk sieciowy z bazą programu, co nie jest prawidłową metodą konfiguracji. Właśnie dlatego oprogramowanie może nie działać właściwie.

Czasami dzieje się tak, że procesy realizowane przez komputer w tle blokują bazę w programie magazynowym. To samo dotyczy rozmaitych programów instalacyjnych. Pierwszym krokiem do rozwiązania problemu jest sprawdzenie wyżej wymienionych parametrów. Warto spróbować zrestartować komputer, a następnie zalogować się, jako administrator. Dobrze jest również sprawdzić zakres uprawnień, tak aby pliki mogły być swobodnie zapisywane w pożądanej lokalizacji. Można również spróbować usunąć pliki tymczasowe. Jeśli nie możemy pozbyć się błędu, to warto zainstalować narzędzie diagnostyczne SQL Server Management Studio Express.

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *